Secret at slå Tiger Woods på Golf… Og dens sammenhæng med succes i erhvervslivet!

Spil Golf, men svært at mestre, kan alligevel blive indsnævret ned til tre grundlæggende discipliner: 1) magtspil [Driving & jern Play], 2) den korte spil [Finesse / skud inden 100 Yards] og 3) sætte.
Succes i golf er stort set fokuseret på mastering hver færdighed «fra en bedste er evne» og dermed, en spillers talent eller manglen på samme, bliver tydeligt.
Spørg enhver golfspiller, endog professionelle, og de vil fortælle dig, hvilken af de tre discipliner de er bedst til og som de finder mest udfordrende. Ved de fleste udfordrende mener de dygtighed, hvor de er mindst adept – hvilket resulterer i den største procentdel af ‘Fejl’ på banen.
I bogen, Dave Pelz kort spil Bibelen, forfatter og golf kort-game guru, Dave Pelz, studerede de bedste spillere i PGA kredsløbet og udarbejdet nogle afslørende data. I sin forskning ignorerede han en spillers swing fundamentals foretrækker at koncentrere sig om begået fejl i hver af de tre discipliner i gennemsnit over tusinder af skud og hundredvis af spil. Mere til punkt resultater en spillers præstation.
Han opdagede professionelle golfspillere, gennemsnitligt havde en fejl faktor på 7-8%, når du kører [herunder strygejern]. I kort eller finesse spil deres fejlprocent, sprang til en overraskende 13-26% og han fandt top PGA golfspillere-bedst af bedst – nød kun 50-50 chance for synker en seks fods putt. Han henviste til disse statistikker som en spiller ‘procent fejl indeks’.
Der sagde; Hvem af os ville blive overrasket over at finde Tiger Woods med bedst alle runde gennemsnitlige procentdel fejl indeks blandt professionelle? Faktum er, Woods er en gåde. Ligesom Michael Jordan eller Wayne Gretzky er han en sjælden blanding af ovenfor gennemsnitlige talent i disciplinerne at tælle hvilke er hvad der adskiller ham [dem] fra resten. I Tigers tilfælde, kan hans evne til at konsekvent opnår høj ydeevneresultater gøre ham bedst nogensinde har spillet spillet.
Trods sit ubestridte evner, selv, ved eksperter og golf aficionados, han ikke er bedst på én af de tre Golf discipliner. Det vil sige, vise seneste PGA standings Darren Clark med en fejl på 2,9% faktor som den bedste driver, Phil Mickelson, master kort spil og Ernie Els bedste til at sætte en 1.678 gennemsnittet.
Tiger er ikke bedst til enhver en disciplin – i øjeblikket rangeret en overraskende 51 i kategorien Putting. Han er stadig, dog den bedste på spillet og hårdeste at slå!
Styrken af tre
Hypotetisk set, Forestil dig et øjeblik hvad ville ske hvis reglerne for golf blev ændret, bare en lille smule? Hvad hvis spillere fik lov til at tage et hold tilgang til at forbedre deres chancer for at vinde? Kort sagt, ville Tiger spille mod et hold af tre. Clark ville gøre alle den drivende, Mickelson ville arbejde jern og Els ville kun putt.
Svaret er ikke så mystisk. Med et hold tilgang Tiger Woods ville ikke have en chance og statistik tydeligt bærer denne forudsigelse. Faktisk ville en kombination af tre spillere, en fra hver disciplin [opført i PGA’S Top Ten] overvinde Wood’s formidable talenter. I sidste ende, ville den eneste formildende omstændighed være held – en temmelig ironisk twist for dem, der nogensinde har spillet mod Tiger.
Selvom spillet Golf er og vil altid forblive en individuel sport, er punktet ikke at være tabt her hvis eksperter fik faktisk lov at konkurrere som et team, tre mod én, bruger kun deres dominerende styrker, de automatisk ville forbedre deres win-potentiale at blive en indominitable kraft næret af en enestående procentdel fejl indeks. At sætte mere kortfattet; uafhængigt af faktorer som ry, flair eller swing-fundamentals, de ville opnå bedre resultater og bedre resultater er alt!
Vindende golf strategier og business? Hvor er sammenhængen?
Nogle vil argumentere for hele business landskab har været på et skråplan for de sidste tre årtier. Er det tilstrækkeligt at sige, meget har ændret sig og blev begået mange fejl på alle niveauer i alle brancher. Lidt mere skal siges undtagen at spørge, “Hvad har vi lært?”
I de år, jeg har vokset sig meget i artikler har jeg skrevet om ændringer i hvordan virksomheder på markedet og sælge, de mennesker, de fik til at gøre det og hvordan fundamentals så ukompliceret som der har været alt andet end statiske.
Endnu et kig i bakspejlet viser i 1980 ‘ erne indvarslede computer til mainstream business sammen med den nye teknologiske æra. Traditionelle sælgere blev pludselig overflødig på grund af deres mangel på computer og techno færdigheder. Det var deres fejl på trods af de vidste hvordan man kan sælge.
Industrier forsøgt at kompensere ved hurtigt at vedtage en ny “sælgere Model” teknisk salg-specialisten mere kærligt kendt som Techie. For en tid syntes denne strategi at tilfredsstille behovet for frontline sælgere, der var dygtige [komfortable] med de skiftende komplicerede nye produkter og løsninger i hvad blev hurtigt ved at blive en nogensinde konvergerende markedsplads. At var, dog, indtil udgangen af 80s når en stor brist blev opdaget i Techno sælgere – de ikke kunne sælge!
På udkig efter svar på hvorfor rentabiliteten var svindende og kunde loyalitet var en saga blot, selskaber var chokeret over at finde de havde frontlines af ‘Stemmetællere’ ikke ‘sælgere’. Dem i skyttegravene var velsignet med viden og evner i den teknologiske genre, men var desværre fraværende i disciplinen salg fordi det klart modsiges deres psykologiske komfort og ekspertise-teknologi.
Manglende færdigheder for at ramme en professionel salg, venstre kunder moralsk uhindret og gratis at shoppe præsenterede løsninger til andre stemmetællere til en bedre pris. Desværre, for mange virksomheder lært denne lektie den hårde måde og gjorde ikke overleve.
I 1990 ‘ erne fik industrier til at arbejde berigtige sælgere Model gåde man opfatter Techno sælgere skulle ændre sig, hvis de skulle blive en succes. Generisk salg uddannelse ville sikkert løse problemet, ville ikke det? Og hvad med de naturlige sælgere? Kunne de lære at være tekniske specialister også?
Nå, er alt muligt, især i teorien men ofte i praksis er usandsynligt. I mangel af en bedre plan og få indstillinger virksomheder tilbragte det meste i slutningen af 1990 ‘ erne investerer meget tid og energi forsøger at ændre steder på dem, der blev bedt om at en masse mere med færre penge, tid og ressourcer.
Der er ikke noget bedre eksempel end high-tech industrier hvor, for et stykke tid, konvergens problemer betød netværk solutionists og telefoni udbydere havde problemer selv definere deres egne markeder og kunder pyt udfordringer står af frontline sælgere. Disse omtumlede tider affødt stor uro, utilfredshed, høj omsætning og mange corporate tab.
Du kan nu spørge, hvad nu hvis noget har dette at gøre med Tiger Woods eller procentdel fejl indeks?
I modsætning til spil golf, som ikke vil ændre sig, markedsførings- og forretningsstrategier kan, bør og vil.
Team-strategi sælger
For at finde troværdighed i de ændringer, der er nødvendige for nutidens corporate salgsstrategier, skal vi først abonnere Dave Pelz ‘Procent fejl indeks’ Golf eksempel drøftet tidligere i denne artikel. Simpelthen sagde; Tiger Woods, velsagtens den bedste player nogensinde svinge en klub, ville bevise nogen konkurrence bør han blive udfordret af enhver kombination af tre PGA top ti spillere fra de tre discipliner [kørekort, skår og sætte]. Statistikkerne er uigendrivelige.
Hvad vi snuppe fra dette, er en kombination af konkurrenter gør ‘Kun’, hvad de er ‘Bedste’ på og mere, forbedre intet den procentdel fejl indeks til et niveau, at oddsene for at vinde, uden for rækkevidde for en enkelt modstander – selv de ubestridte bedste.
Ville den samme “Team tilgang” List, derefter, udlede lignende resultater for corporate salg? Procentdel fejl indeks faktor, ville det være fremherskende? I et ord, ja.
Top sælgere, som golfspillere, er en blanding af styrker og svagheder, der i sidste ende i sidste ende afgøre, hvor godt de udfører i hver af deres respektive discipliner. Som Tiger Woods er kulminationen af deres medfødte talenter de ting, der holder dem foran flokken. Som Tiger woods, deres odds for succes, forudsigeligt mindske bør de konkurrerer mod et hold af lodrette eksperter.
“Du kan ikke gøre en silke pung fra en soens øre” eller “Du kan ikke ændre steder på en leopard”-vælge nogen analogi, du ønsker. Man husker at gå frem i 2003 er vi nødt til at holde op med at ændre dispositioner eller komfort niveauer af dem, vi ser til, at mester fremtidige virksomhedernes forventninger. Det er ikke til at sige medarbejdere kan ikke ændre eller forbedre, men det bør understrege det faktum, at et hold strategi designet til at holde spillerne i et comfort zone [iboende til dem] udnytter kun deres naturlige ekspertise, er den formel, der minimerer fejl og matematisk forbedrer salgssucces.
Lad frontline salesreps jage og samle – skabe muligheder for potentielle salg – det er hvad de er gode til. Ikke mosen dem med papirarbejde. Lad dem være team quarterback, coach, hvis du vil. Give dem autonomi til at koordinere tilgang udnytter en talentmasse af specialister hvis lodrette talenter blanding til at levere kompromisløs tillid og bølgelængde med kunder ved at fjerne enhver risiko – dermed støtter en positiv atmosfære til at gøre forretninger.
De bør have lov til at arbejde som et team, være ansvarlige, som et hold og vigtigst, belønnes som et team. Det er ikke at antyde godtgørelse bør være ens. Et hospital operationsstuen arbejder som et team, men med kompensationer passende til hver station.
Spillere skal være klar på deres ansvar og den ekspertise, de bringer til embolden holdet. Der skal være nogen tvivl om individuelle Performance-resultater-forventninger. Team-strategien bør blive finpudset og praktiseres meget som skuespiller øver for en del. Tag ikke fejl; hver spiller er skuespiller trygt spille en overbevisende rolle i hans eller hendes disciplin fokuseret udtrykkeligt på: a) opfylder kundes behov, b) neutralisere konkurrencen for deres egen succes og c) team og virksomhedens succes.
Hovedsagen er:
Enten i sport eller forretning, resultater, fortsat være den kvintessens udfordring, og den definerende faktor for succes. Et hold tilgang udnytter kun de lodrette styrker af hver enkelt er den vindende formel, der klart sikrer sejr i konkurrencedygtige corporate markedet eller på linkene-selv når konfronteret med mestre som Tiger Woods.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.